תוכן עניינים

הגשת דוח שנתי – יועץ מס מוסמך מספר 1# שיעזור לכם להגיש נכון

כל בעל עסק בישראל מחויב לדווח לרשויות המיסים על הפעילות הכלכלית של העסק במהלך השנה החולפת. הגשת הדוח השנתי נעשית בדרך כלל בחודש מאי בכל שנה, והוא כולל את ההכנסות וההוצאות של בעל העסק, של בן/בת הזוג (במידה ונשואים) וכל מה שקשור להיבט הפיננסי של התא המשפחתי של בעל העסק בשנת המס המדוברת.

הגשת הדוח השנתי היא מחייבת על פי החוק אולם עוסק פטור יכול להגיש את הדו"ח למס הכנסה כיוון שאינו גובה מע"מ מלקוחותיו. לצורך הכנת הדוחות השנתיים בדרך כלל נהוג להשתמש במנהל חשבונות או יועץ מס מוסמך המייצגים את בית העסק.

 

מי מגיש את הדוח השנתי?

כאשר מדובר על הגשת דוח שנתי – יועץ מס מוסמך יהיה הפתרון הטוב ביותר עבורכם.

הוא בקיא היטב בעבודה מול רשויות המס, ורשאי לייצג אתכם אל מול גופים אלה באופן חוקי.

כל יועצי המס הנם גם בעלי הכשרה בהנהלת חשבונות ברמה גבוהה מאוד, ולכן גם יכולים לספק לכם גם שירותי הנהלת חשבונות שוטפים לצד הגשת הדוח השנתי.

 

 

גם מנהל חשבונות או יועץ מס מוסמך יכול לייצג אתכם מול הרשויות ולהגיח את הדוח עבורכם וגם אתם יכולים להיעזר בתוכנות הנהלת חשבונות בכדי להגיש את הדוחות בעצמכם אולם כדאי להשאיר זאת לאיש מקצוע בתחום ולא להסתבך עם החוקים של רשויות המיסים ודיווחים בעייתיים שעשויים לסכן אתכם בהמשך.

מהי המשמעות של הדו"ח השנתי והאם יכולים לדרוש ממני עוד מיסים מעבר למה ששילמתי במהלך השנה?

הדוח השנתי נועד למעשה לאפשר למס הכנסה לדעת בצורה המדויקת ככל האפשר את ההכנסות וההוצאות של כל אדם במדינה, לרבות עצמאיים ובעלי עסקים שחלק מהם עשויים לנסות להעלים מיסים או לעשות קומבינות כדי להתחמק מתשלומי מיסים.

 במסגרת הגשת הדוח תצטרכו להצהיר על ההכנסות וההוצאות שלכם בעסק, כולל הוצאות משרדיות, הוצאות חנות, רכישת מלאי, הוצאות הנהלת חשבונות, הוצאות עורך דין ועוד מגוון רחב של הוצאות שיועץ המס או מנהל החשבונות שלכם יסביר לכם עליהם.

לאחר הגשת הדוח השנתי מס הכנסה יבדוק האם אתם צריכים לשלם עוד מס הכנסה בנוסף למקדמות המס ששילמתם במהלך השנה.

ייתכן מאוד שגם תקבלו החזר מס או החשבון שלכם יהיה מאוזן ולא תקבלו החזרי מס אך גם לא תצטרכו לשלם מיסים נוספים.

: בדרך כלל עד סוף חודש מאי של כל שנה.

ישנם סעיפים שונים המאפשרים קבלת הנחות בתשלומי המיסים כמו אזור מגורים מסוים, חיילים בשירות צבאי, נכים מדרגה מסוימת ועוד. כדאי לברר זאת מול מנהל החשבונות שלכם. הגשת דוח שנתי – יועץ מס מוסמך גם יכול לעזור לכם כיוון שהוא מתמחה בעבודה מול רשויות המיסים והכרת חוקי המיסוי.

בגדול כל אדם יכול להתבקש להגיש דוח למס הכנסה גם אם הוא אינו עצמאי. שכירים עם הכנסה עד גובה מסוים אינם צריכים לשלם תוספת מס ויכולים לקבל פטור מתשלומים המיסים אם הכנסתם אינה עולה על מה שקבוע בחוק בהתאם לזמן שתקראו מאמר זה.

אם הנכסים עולים מעל סכום מסוים הקבוע בחוקי מס הכנסה לאותה שנת המס אז כן.

בדרך כלל עד סוף יולי של אותה שנה.

סרטון על הגשת דו"ח שנתי - ניהול ספרים מאת אלון טהורי

הגשת דוח שנתי
עוד עמודים בנושא
הנהלת חשבונות לחברה בע"מ
הנהלת חשבונות לחברה בע"מ

חברה בע"מ היא עסק אחר לגמרי מעוסקים פטורים או מורשים. הנהלת חשבונות לחברה בע"מ צריך לעשות במידה מקצועית ברמה הגבוהה ביותר, על

הנהלת חשבונות לעוסק מורשה
הנהלת חשבונות לעוסק מורשה

עוסק מורשה הינו בעל עסק הקטן מדי מכדי להיות חברה בע"מ או שאינו רוצה להיות חברה בע"מ והוא גדול יותר מאשר עוסק

הנהלת חשבונות לעוסק פטור
הנהלת חשבונות לעוסק פטור

אם אתם בעלי עסק זעיר, כדאי מאוד שתקראו את המאמר הזה, עד הסוף: הנהלת חשבונות לעוסק פטור הוא הדבר החשוב ביותר שיצא

צריכים עזרה?