תוכן עניינים

הגשת הצהרת הון – יועץ מס מוסמך 1# שיעזור לכם להגיש נכון

הצהרת הון היא למעשה דוח מצב הנותן מבט מפורט למס הכנסה עבור ההון הקיים שלכם, בין אם הוא בצורה של כסף נזיל, השקעות, נכסים ועוד.

מס הכנסה רוצים לדעת מה הן ההתחייבויות ומה הנכסים שלכם בכל שלב בחייכם ולכן עצמאיים ובעלי חברות מתבקשים להגיש הצהרת הון אחת לכמה שנים.

 גם שכירים יכולים להתבקש על ידי פקיד השומה לדווח על הצהרת הון אם למס הכנסה יש חשד לצמיחה לא הגיונית בהונו של אותו אדם ביחס להכנסה השוטפת שלו.

על פי החוק פקיד שומה יכול לדרוש מכם להגיש הצהרת הון ובמידה והדו"ח לא יוגש בזמן תספגו קנסות ככל שתאחרו בהגשת הדוח.

על מה צריך לדווח בהצהרת הון?

הצהרת הון הוא דוח מצב ההון של הנישום – אלון טהורי מסביר:

בטפסים אלו שתגישו לרשויות המיסים תצטרכו לכלול מידע רב, מפורט ומדויק ככל האפשר על הרכוש שלכם, על חשבונות הבנק שלכם (עו"ש, הלוואות וכו'), התחייבויות, שותפויות, ניירות ערך, פיקדונות, נכסי מקרקעין בבעלותכם, רכוש בעל ערך רב, תוכניות חיסכון ופנסיות, כלי רכב ואפילו הערכת שווי תכולת הבית שלכם.

הגשת הצהרת הון ראשונה והשוואת הצהרת הון בהגשות הבאות:

בכל הקשור לזמן הגשת הצהרת הון – רצוי מאוד שיועץ מס מוסמך יהיה לצידכם בהכנת הדוח הראשוני קל וחומר בהגשה של השוואת הון אשר דורשת מקצועיות ומיומנות ברמה גבוהה כדי למנוע מהלקוח "תאונות מס" מיותרות.

 דו"ח זה הנו החשוב ביותר כיוון שפקיד השומה מתבסס בהצהרות הבאות על ההצהרה הראשונה שלכם. המטרה של ההצהרות הבאות היא לבחון את גידול ההון שלכם אל מול ההצהרה הראשונית וההצהרות הקודמות ולגלות האם אין הפרשים גדולים מדי ולא מוסברים בין ההכנסות השוטפות שלכם לבית קצב הגידול שלכם.

במידה ופקיד השומה לא ידע להסביר את הצמיחה הלא הגיונית הוא יכול לדרוש מכם הסברים בניסיון לשכנע אותו כיצד התרחשו גידולים אלו בהון שלכם. במידה והוא לא ישתכנע הוא יוכל לדרוש מכם לשלם מס הפרשי הון, שהוא מס המוטל על סכום ההפרש הלא מוסבר מבחינתו.

טיפים להגשת הצהרת הון:

  • נצלו את הזמן שיש לכם להגיש את הצהרת ההון. אל תחכו לרגע האחרון אבל גם אל תמהרו להגיש את המסמך ללא מחשבה ובדיקות מקיפות.
  • בצעו השוואה בעצמכם בין הצהרת ההון הקודמת שהגשתם להצהרת ההון הנוכחית ובדקו בעצמכם שאין הפרשים בלתי מוסברים.
  • במידה ואתם צריכים לקבל כסף מבן משפחה או בכל דרך אחרת – בקשו את הכסף דרך העברה או שיק בנקאי ולא במזומן כדי שתוכלו להוכיח זאת בבוא הזמן במידת הצורך.
  • נהלו קלסר חשבוניות ומסמכים חשובים שתוכלו למצוא בו הוכחות בבוא הזמן במידת הצורך.
  • אם יש לכם נכסים בחו"ל או הכנסות מחו"ל חשוב להצהיר גם עליהם.
  • עבור הגשת הצהרת הון – יועץ מס מוסמך יעזור לכם להגיש את ההצהרה בצורה הנכונה והמדויקת ביותר כדי שתוכלו להיות בראש שקט.

שאלות ותשובות בנושא הגשת הצהרת הון:

עצמאיים ובעלי חברות מגישים הצהרת הון בדרך כלל אחת ל4-5 שנים, אם כי פקיד השומה יכול לדרוש הגשת הצהרת הון כשהוא רואה לנכון.

תקבלו קנס עבור כל חודש פיגור בהגשת הצהרת ההון. כמו כן ייתכן ולא תקבלו אישורים כמו "פטור מניכוי מס במקור" מה שיכול להיות לא נעים עבור עצמאיים.

יועץ מס מוסמך או רואה חשבון מוסמך שחתמתם להם ייפוי כוח לייצג אתכם מול רשויות המיסים גם כן יוכלו להגיש עבורכם את הדוח אם כי מן הסתם שאתם תצטרכו למלא אותו ביחד אתם.

סרטון על הגשת הצהרת הון מאת אלון טהורי

הגשת הצהרת הון
עוד עמודים בנושא
הנהלת חשבונות לחברה בע"מ
הנהלת חשבונות לחברה בע"מ

חברה בע"מ היא עסק אחר לגמרי מעוסקים פטורים או מורשים. הנהלת חשבונות לחברה בע"מ צריך לעשות במידה מקצועית ברמה הגבוהה ביותר, על

הנהלת חשבונות לעוסק מורשה
הנהלת חשבונות לעוסק מורשה

עוסק מורשה הינו בעל עסק הקטן מדי מכדי להיות חברה בע"מ או שאינו רוצה להיות חברה בע"מ והוא גדול יותר מאשר עוסק

הנהלת חשבונות לעוסק פטור
הנהלת חשבונות לעוסק פטור

אם אתם בעלי עסק זעיר, כדאי מאוד שתקראו את המאמר הזה, עד הסוף: הנהלת חשבונות לעוסק פטור הוא הדבר החשוב ביותר שיצא

צריכים עזרה?