תוכן עניינים

הנהלת חשבונות לעוסק מורשה

עוסק מורשה הינו בעל עסק הקטן מדי מכדי להיות חברה בע"מ או שאינו רוצה להיות חברה בע"מ והוא גדול יותר מאשר עוסק זעיר ברמת הכנסותיו. הנהלת חשבונות לעוסק מורשה: ניתן גם לפתוח עוסק מורשה למי שהכנסותיו קטנות מהמינימום המבוקש על פי החוק, זאת במידה ותרצו להראות ללקוחותיכם רצינות של איש מקצוע העוסק בתחום במשרה מלאה ולא כהכנסה נוספת.

מידת הרצינות הזו תחבר אליכם יותר לקוחות ויחזיקו מכם מקצועיים ומנוסים יותר בתחום שלכם. הנהלת חשבונות וייעוץ מס לעוסק מורשה מספקת לכם מעטפת שלמה לעסק בכל מה שקשור בניהול ספרי החשבונות שלכם, התנהלות מול הרשויות ועוד.

במה מטפל לנו מנהל חשבונות כעוסק מורשה?

  • דוחות דו חודשיים – עוסק מורשה מתבקש להגיש לרשויות המיסים דוח דו חודשי (אחת לחודשיים) של הכנסות והוצאות העסק. דוחות אלה מועברים למע"מ ומס הכנסה. את המע"מ אתם משלמים באותו חודש שבו הצהרתם על ההכנסות של החודשיים הקודמים ומס הכנסה אתם משלמים בהתאם למקדמות המס שנקבעו לכם.
  • הצהרת הון ודוח שנתי – מלבד הדוחות הדו חודשיים ישנם גם דוחות תקופתיים. לדוגמה: הדוח השנתי שצריך להגיש בכל שנה (בדרך כלל בחודש מאי) עבור השנה הקודמת. הצהרת הון שנשלחת לבעל העסק למילוי והצהרה אחת לכמה שנים (בדרך כלל 3-5 שנים) ועוד.
  • ייצוג מול הרשויות – בכל נושא של שינוי פרטי חשבון העסק, שינוי כתובת, בדיקת נתונים, בדיקת שגיאות מערכת או כל דבר אחר – מנהל החשבונות שלכם ייצג אתכם אל מול הרשויות.
  • תשלומים לרשויות – תוכלו להשאיר למנהלי החשבונות שלכם פנקס שיקים חתומים על ידכם והוא יבצע את התשלומים הדו חודשיים/החודשיים עבורכם (חשוב לדאוג שזה כלול בדמי השירות החודשי שמנהל החשבונות מקבל ומה שסגרתם אתו לגבי השירות שאתם מקבלים).
  • הפקת תלושי שכר – במידה ואתם מעסיקים עובדים או תרצו להעסיק עובדים בהמשך רואה חשבון מוסמך להנפיק תלושי שכר.
  • פתיחת קרן פנסיה לעובדי העסק.
  • ניהול ספרים וחשבוניות ושמירת ארכיון 7 שנים קדימה.
  • ייעוץ וליווי – בתחילת הדרך וגם לאורך הדרך. קבלת החלטות פיננסיות מושכלות יותר. התייעצות בכל הקשור למיסוי, שינוי בחוקים וכל דבר בעסק הקשור בהיבט הכלכלי.
  • החזר מס – אם מגיעים לכם החזרי מס לאחר הדוח השנתי או מכל סיבה אחרת מנהל החשבונות שלכם ידע לכוון אתכם לכך.
  • ועוד…

איך לבחור מנהל חשבונות לעוסק מורשה?

בחירת מנהל חשבונות לעוסק מורשה צריכה להיעשות בכובד ראש. לא רק מבחינת המחיר וההוצאה החודשית שאתם רוצים להתחייב אליה, אלא גם לניסיון מנהל החשבונות, תחום ההתמחות שלו, האם יש לו הכשרות נוספות בתחום ותוכלו לקבל מספר שירותים במקום אחד ועוד. הכי חשוב – כאשר אתם בוחרים מנהל חשבונות לעסק שלכם – אתם רוצים לוודא מה אתם מקבלים במסגרת המחיר שאתם משלמים. ייצוג מול הרשויות הוא דבר אחד כמו גם דיווח דוחות דו חודשיים, אולם חלק ממנהלי החשבונות אינם כוללים במסגרת התשלום גם דוחות תקופתיים כמו דוח שנתי והצהרת הון, אינם כוללים הנפקת חשבוניות ללקוחות, הוצאת תלושי שכר או תשלומים ברשויות עם השיקים שלכם. אלו שירותים שייתכן ויידרשו תוספי תשלום ולכן כדאי לבדוק מה כלול עבורכם במחיר.

הנהלת חשבונות לעוסק מורשה
עוד עמודים בנושא
הנהלת חשבונות לחברה בע"מ
הנהלת חשבונות לחברה בע"מ

חברה בע"מ היא עסק אחר לגמרי מעוסקים פטורים או מורשים. הנהלת חשבונות לחברה בע"מ צריך לעשות במידה מקצועית ברמה הגבוהה ביותר, על

הנהלת חשבונות לעוסק מורשה
הנהלת חשבונות לעוסק מורשה

עוסק מורשה הינו בעל עסק הקטן מדי מכדי להיות חברה בע"מ או שאינו רוצה להיות חברה בע"מ והוא גדול יותר מאשר עוסק

הנהלת חשבונות לעוסק פטור
הנהלת חשבונות לעוסק פטור

אם אתם בעלי עסק זעיר, כדאי מאוד שתקראו את המאמר הזה, עד הסוף: הנהלת חשבונות לעוסק פטור הוא הדבר החשוב ביותר שיצא

צריכים עזרה?