תוכן עניינים

הנהלת חשבונות לעוסק פטור

אם אתם בעלי עסק זעיר, כדאי מאוד שתקראו את המאמר הזה, עד הסוף: הנהלת חשבונות לעוסק פטור הוא הדבר החשוב ביותר שיצא לכם לעשות. כעוסקים פטורים (זעירים) יהיו לכם אינספור משימות לטפל בהם בעסק וסביר להניח שאתם תעשו את רוב או כל העבודות בו, החל מהנפקת חשבוניות, דרך ניהול ניירת, שיחות מכירה עם לקוחות, שיווק ופרסום ועד כמובן לעבודה המקצועית שאתם צריכים לספק ללקוחות. כדי להקל על עצמכם בתחילת הדרך וכדי לקבל החלטות נכונות מבחינה פיננסית ובהתמודדות מול הרשויות כדאי לשכור שירותי הנהלת חשבונות לעוסק פטור.

כיצד עוזר לנו מנהל חשבונות כעוסקים פטורים?

  • עצות לתחילת הדרך – תוכלו לקבל ממנהל החשבונות שלכם עצות טובות לתחילת הדרך. מרבית בעלי העסקים בתחילת דרכם לא משקיעים ברכישת השכלה פיננסית. הם מלאי תשוקה ומבזבזים כסף בכל כיוון, אינם יודעים כיצד להתנהל מול הרשויות ואינם מכירים בדוחות שהם צריכים להגיש, כל כמה זמן ומהם אחוזי המיסוי שהם צריכים לשלם.
  • פתיחת תיקים ראשונית אצל הרשויות – פתיחת עסק דורשת פתיחת תיקים במע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי.
  • ייצוג מול מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי – אתם יכולים לחתום למנהל החשבונות על ייפוי כוח שהוא יוכל לייצג אתכם מול רשויות המיסים: לדבר בשמכם, לעדכן פרטים, להגיש דוחות, לבצע תשלומים ועוד.
  • דוח שנתי – עוסקים פטורים אינם צריכים להגיש דוח כל חודש/חודשיים לרשויות אך צריכים בהחלט להגיש דוח שנתי.
  • כיצד להתפתח בצורה נכונה וחכמה – כל בעל עסק שואף להתפתח ולהתקדם. תקבלו המלצות ועצות חמות וחכמות מתי לעבור לחברה בע"מ או עוסק פטור, כיצד להתנהל ועוד.

המלצות ועצות בתחילת הדרך:

בעלי עסקים בתחילת הדרך שלהם לרוב מתחילים מעוסק פטור כיוון שהם עשו קצת מחקר ומבינים שעד גובה הכנסה מסוימת כדאי להם להיות עוסק פטור. עוסק פטור אומר שאתם פטורים מתשלומי מע"מ אך גם לא גובים אותם מלקוחות. אתם גם פטורים מלהגיש דוחות מע"מ בכל חודש-חודשיים כמו עוסק מורשה וחברות בע"מ. אתם מגישים דוח אחד בשנה למע"מ ומס הכנסה. ביטוח לאומי אתם משלמים מדי חודש כמובן. מנהל חשבונות מבין את הפחד וחוסר הוודאות בתחילת הדרך ויוכל לתת לכם עצות טובות להתנהלות כלכלית בתחילת הדרך.

לשמור על כמה שיותר כסף בסביבת העסק:

אחת העצות הטובות ביותר שהוא יכול לתת לכם הוא לשמור על כמה שיותר כסף ותזרים בחשבון שלכם ובסביבה העסקית שלכם. בעלי עסקים רבים בתחילת דרכם מבזבז את הכסף שלכם ללא היכר. מה שאמור לשמש את העסק לשנה-שנתיים קדימה נגמר מהר מאוד תוך חודשים ספורים. החלטות חכמות בתחילת הדרך יעזרו לכם לצלוח את מה שבעלי עסקים רבים נכשלים בו בהתחלה והוא קבלת החלטות פיננסיות נכונות ומחושבות.

קבלת החלטות מושכלות ונכונות לצורך התפתחות:

גם כאשר תרצו להתקדם ולהתפתח מנהל החשבונות יעזור לכם לקבל את ההחלטה מתי זה נכון עבורכם להתקדם להיות עוסק מורשה או חברה בע"מ. כמה עובדים לשכור, האם כדאי לעבוד עם פרילנסרים, מהם ההוצאות הצפויות במקרים מסוימים כמו פתיחת מחלקה חדשה בעסק, שיפוץ המשרד ועוד.

הנהלת חשבונות לעוסק פטור
עוד עמודים בנושא
הנהלת חשבונות לחברה בע"מ
הנהלת חשבונות לחברה בע"מ

חברה בע"מ היא עסק אחר לגמרי מעוסקים פטורים או מורשים. הנהלת חשבונות לחברה בע"מ צריך לעשות במידה מקצועית ברמה הגבוהה ביותר, על

הנהלת חשבונות לעוסק מורשה
הנהלת חשבונות לעוסק מורשה

עוסק מורשה הינו בעל עסק הקטן מדי מכדי להיות חברה בע"מ או שאינו רוצה להיות חברה בע"מ והוא גדול יותר מאשר עוסק

הנהלת חשבונות לעוסק פטור
הנהלת חשבונות לעוסק פטור

אם אתם בעלי עסק זעיר, כדאי מאוד שתקראו את המאמר הזה, עד הסוף: הנהלת חשבונות לעוסק פטור הוא הדבר החשוב ביותר שיצא

צריכים עזרה?