תוכן עניינים

בדיקת החזרי מס לשכירים – כ-75% מהמקרים מגיע לכם

איך עושים בדיקת החזרי מס לשכירים? כאשר מדברים על החזרי מס לרוב מדברים על עצמאיים ועסקים. עכשיו אתם יודעים שגם שכירים רבים במשק זכאים להחזרי מס ובדיקת הנושא דרך חברה המתמחה בתחום או דרך רואה חשבון מוסמך תוכל לסייע לכם לקבל אלפי ואולי עשרות אלפי שקלים בחזרה.

יועץ מס מוסמך יודע כי עשרות אחוזים מהמועסקים בישראל זכאים להחזרי מס אולם פחות מ15% מהם בודקים בפועל את נושא הזכאות שלהם ובכלל בודקים את תקינות תלושי השכר שלהם לעיתים קרובות, נופלות בהכנתם טעויות שעולות לכם הרבה כסף.

איך זה ששכירים זכאים להחזרי מס?

הסיבה לכך היא מאוד פשוטה. במהלך השנה השוטפת אתם משלמים מס מדי חודש המנוקה מתלוש המשכורת שלכם, בהנחה שאתם מרוויחים מעל 6,000 ₪ ברוטו כמובן. מס זה מצטבר לסכום מסוים במהלך השנה.

כאשר מסתיימת שנת המס, מחושבים סך המיסים ששילמתם וניתן להוסיף כעת את כל ההטבות השונות אשר מגיעות לכם במס, מה שלא מחושב חודש בחדשו. לאחר הניכויים השונים וההטבות ייתכן ומגיעים לכם החזרי מס ובטווח השנתי זה יכול להיות אלפי שקלים ויותר בהתאם לגובה המשכורת שלכם וגובה המס החודשי שאתם משלמים.

כמה החזרי מס אני יכול לקבל?

החזרי המס על חובות אבודים יכול להגיע גם לאלפי ועשרות אלפי שקלים בשנה. ככל שהמשכורת שלכם גבוהה יותר כך המס שאתם משלמים הוא גבוה יותר ובטווח השנתי יכול להצטבר לסכום גדול מאוד. לאחר ההטבות וההקלות במס הנכנסות בחישוב השנתי תוכלו ליהנות מהחזרי מס גדולים במיוחד.

אם לא תפנו בעצמכם לטובת קבלת ההחזר הכסף שלכם יישאר לשכב בקופות של רשות המיסים ואצל המדינה בעצם ואף אחד לא יגיד לכם על כך כלום. אתם יכולים לדרוש החזרי מס עד 6 שנים אחרונה רטרואקטיבית.

בואו ונראה דוגמה: גבר נשוי בשנות ה-30 לחייו, יש לו 2 ילדים והוא מרוויח כ15,000 ₪ ברוטו בחודש במשרד הייטק שהוא עובד בו.

המס שינוקה לו יהיה לערך 1,200 ₪ בחודש ובטווח השנתי מדובר בתשלום של מעל 14 אלף ₪ למס הכנסה. לאחר שנת המס ניתן לבצע בדיקה אודות תשלומי המס החייבים של אותו אדם על פי נתוניו האישיים.

בהתאם למספר פרמטרים המזכים אותו בפטור או הנחה במס, מכניסים אותם לחישוב השנתי ומתקבל הסכום המעודכן של המס שצריך לשלם העומד על כ-3,000 ₪ בלבד. אותו אדם זכאי להחזר מס אם כן של 12,000 ₪ רק עבור השנה האחרונה!

שאלות ותשובות בנושא החזרי מס לשכירים:

ישנם פרמטרים שונים הנכנסים לחישוב השנתי ויכולים להקל עלינו במס, לדוגמה: לגור במקום עם הטבת מס, להיות הורה לילד עד גיל 18, שינוי במקום העבודה או המשכורת במהלך שנת המס, הנחה להורה לילד עם מוגבלויות ועוד. ישנם גם הנחות לחיילים משוחררים, נכים, סטודנטים ועוד.

שכירים המקבלים שכר של מעל 6,000 ₪ בדרך כלל יתבקשו לנקות מס הכנסה מהמשכורת שלהם. עד שתקראו מאמר זה ייתכנו גם עדכונים לחוק ושינויים בגובה השכר המבוקש ואת זה ניתן לבדוק באתר רשות המיסים. מעל ההכנסה המותרת יתחילו לנקות לכם מס הכנסה אולם כדאי לבדוק לאחר שנת המס את זכאותכם להחזרי מס.

בדיקת זכאותכם להחזרי המס, מילוי טפסים, המצאת המסמכים וההתעסקות מול הרשויות אינו דבר פשוט ולכן רבים מהשכירים מוותרים על הביורוקרטיה הכרוכה בכך ומוותרים על הכספים שלהם וחבל שהם עושים זאת. בעזרת מאמץ קטן ומילוי טופס ייפוי כוח לחברה מקצועית בתחום או רואה חשבון מוסמך ניתן יהיה לברר את זכאותכם ולבצע את הפניה ולטפל בה עבורכם. לאחר ניקיון שכר הטרחה תוכלו ליהנות מהכסף חזרה בחשבונכם בדרך כלל עד 72 ימי עסקים.

בדיקת החזרי מס לשכירים
עוד עמודים בנושא
הנהלת חשבונות לחברה בע"מ
הנהלת חשבונות לחברה בע"מ

חברה בע"מ היא עסק אחר לגמרי מעוסקים פטורים או מורשים. הנהלת חשבונות לחברה בע"מ צריך לעשות במידה מקצועית ברמה הגבוהה ביותר, על

הנהלת חשבונות לעוסק מורשה
הנהלת חשבונות לעוסק מורשה

עוסק מורשה הינו בעל עסק הקטן מדי מכדי להיות חברה בע"מ או שאינו רוצה להיות חברה בע"מ והוא גדול יותר מאשר עוסק

הנהלת חשבונות לעוסק פטור
הנהלת חשבונות לעוסק פטור

אם אתם בעלי עסק זעיר, כדאי מאוד שתקראו את המאמר הזה, עד הסוף: הנהלת חשבונות לעוסק פטור הוא הדבר החשוב ביותר שיצא

צריכים עזרה?