הכל בגלל ספרון קטן

מאמר שפורסם בהידברות, במדור "תשובה בהידברות", נכתב ע"י עודד מזרחי.

אלון טהורי חי חיים כפולים. הדילמה בין הרצון לשוב בתשובה לבין המשך המצב הקיים התחוללה בו במשך שנים, עד שנפל לידו ספרון של הרב זמיר כהן ששינה את התמונה. ”סוף סוף זכיתי להכיר את עצמי, את מורשת אבותיי, את היופי וההדר שיש בתורה הקדושה“, הוא מספר בהתרגשות.

קוראים לי אלון, אני מתגורר בחולון, ורציתי לשתף אתכם בסיפור התשובה שלי. גדלתי במשפחה די רגילה: היה בביתנו קידוש בליל שבת וסעודות חג מסורתיות. בתור נער צעיר חיי סבבו סביב הבלי העולם הזה, חשבתי שזה מה שיש בעולם מבלי שאקדיש קצת מחשבה לרוחניות שמעבר.

לפני 15 שנה עבדתי בעוונותיי בליל שבת בטיילת תל-אביב בחלוקת פליירים לפסטיבל מסויים. בעודי מחלק עלונים לעוברים ושבים, מצאתי על הרצפה חוברת קטנה של "תורה ומדע – המדע מאמת את התורה". זאת הייתה הפעם הראשונה שנתקלתי בדבר תורה מפיו של כבוד הרב זמיר כהן. אין לי איך להסביר זאת, אך החוברת הזו פשוט אחזה בי ונטמעה בלבי כאמת מוחלטת.

מאותו יום ואילך, חיפשתי עוד חוברת ועוד חוברת בשביל ללמוד ולהתחזק. עדיין לא התחלתי ממש לעשות צעדים גדולים לכיוון האמונה, אך אט-אט זכיתי ללמוד, להתפלל, ולקרוא עוד ועוד.

כך חלפו השנים, כשבפועל אני חי כחילוני בדילמה מתמדת בין הרצון לחזור בתשובה, לבין התעסקות בהבלי העולם. פשוט חייתי חיים כפולים.

זה היה נורא. הייתי נקרע בין האמת שחקוקה בלבי לבין הסביבה שבה גדלתי. כך הייתי חצוי במשך שנים. הייתי מוציא כיפה מהכיס, מברך ומחזיר אותה. היום קשה לי לדמיין את זה, אך זו הייתה האמת.

ואז זה קרה. בטיול הגדול של אחרי הצבא, אחרי שהגשמתי את כל 'החלומות' של חייל משוחרר, עלתה בי השאלה: "זה הכול?! האם זאת פסגת האושר שאליה אני צריך לשאוף?! איזו ריקנות, ריבונו של עולם!"

כל החיים לימדו אותי שאני צריך לשאוף לחופש מוחלט, לרדיפת תאוות ולהבלי העולם הזה, תוך ניתוק מוחלט מהנהגת התורה, עדינות נפש, או רגש של חמלה.

יחד עם זאת, היה לי קשה לעשות לבדי את הדרך לתשובה שלמה. וכך מצאתי את עצמי עושה הסכם עם ריבונו של עולם שישלח לי את הזיווג שלי, ולאחר מכן, "אני עושה תשובה עד הסוף".

והזיווג לא איחר לבוא.

פגשתי אותה במסגרת ביתית, כשהיא מעודדת ומחזקת את חברתה. ברור שלא היה לי מושג שהיא תהיה האישה של חיי, אך למלך מלכי המלכים היו תכניות אחרות, ולאחר כמה חודשים זכינו להתחתן כדת משה וישראל.

בזכות התשובה, לא רק שעליתי על המסלול הנכון בחיים, אלא גם זכיתי להכיר את עצמי, את מורת אבותיי, את היופי וההדר שיש בתורה הקדושה, וככל שהזמן עובר אני רק מבין כמה עוד יש לי ללמוד ולצמוח – הנאה אינסופית.

כיום אני חי באושר עם אשתי, שזוכה לעשות עמי תשובה, ונהנית מ"הגירסה המאמינה שלי" כאדם שומר תורה ומצוות. היום אני מתחזק בעיקר בזכות ערוצי הקודש באינטרנט של הידברות ואחרים, שיעורים בבית הכנסת ולימוד יומיומי של תורה ומוסר.

אין לתאר את העונג והשמחה בחיים של אמונה ויראת שמיים. אני לא מסוגל לדמיין את חיי אחרת, ולא הייתי מחליפם תמורת כל הון שבעולם.

מוכן להתקדם ולהשתדרג?

אני מזמין אותך לפנות אליי כבר היום, ואשמח להציע לך שירות מעולה שיקדם אותך משמעותית.
צריכים עזרה?