תוכן עניינים

איך בוחרים נכון יועץ מס מוסמך

ההיבט הכלכלי בעסק שלנו הוא הדבר הכי חשוב לניהול על ידי יועץ מס.

אם יצרנו מוצר שלא צלח עקב מחיר גבוה או איכות מוצר לא מספיק טובה – כל עוד יש גיבוי כלכלי לעסק זה משהו שאפשר לתקן. ניהול הכספים בעסק יכול להאריך את חיי העסק שלכם וגם כאשר העסק מרוויח יפה ובעל עתיד ורוד על הנייר, יכול לשמור עליכם אל מול הרשויות הן מבחינת המוניטין שלכם, הן מבחינת חשבונות העסק ותזרים המזומנים והן מבחינת הוצאות מיותרות שיכולות להיחסך לכם אם רק תנוהלו כמו שצריך.

יועץ מס מוסמך הוא איש מקצוע שכל בעל עסק צריך כיום, החל מעוסק זעיר ועד חברות ותאגידים.

כיצד עוזר לנו יועץ המס בעסק שלנו?

יועץ המס המוסמך הנו איש מקצוע אשר למד וקיבל רישיון לעסוק בתחום ייעוץ המס וייצוג חברות ועצמאיים אל מול רשויות המיסים בישראל. יועץ המס מטפל לנו בענייני ניירת וביורוקרטיה אל מול מס הכנסה ומע"מ, כאשר על הדרך הוא יכול לייעץ לנו לגבי הפעילות בעסק ברמה הפיננסית ובמחלקות שונות בעסק וכיצד זה משפיע על תשלומי המיסים.

לדוגמה: שיפוץ מסוים במשרד העסק או היכן לקנות את המשרד הבא לעסק וכמה מס נשלם על זה, כיצד נוכל לחסוך בהוצאות המס השנתיות בצורה חוקית כמובן ועוד. יועץ המס המקצועי יעזור לכם לנצל את מלוא זכויות המס שלכם ושל העסק שלכם ובכך לסייע לכם לייעל את תשלומי המיסים שלכם למה שאתם באמת חייבים ולא מעבר לכך.

האם חייב יועץ מס בכל מחיר?

בואו נאמר שבעסקים קטנים מאוד שמכניסים עד כמה אלפי שקלים בחודש, כל זמן שהם עוסקים פטורים, אפשר להסתדר ללא יועץ מס מוסמך. יועץ מס כדאי לשכור מהכנסה רצינית יותר או אם אתם ע.מ, עמותה או חברה בע"מ. אם אתם עוסקים פטורים אבל לא רוצים בכלל להתעסק עם רשויות המיסים או לקחת סיכון אז כן, תוכלו בהחלט לשכור את שירותיו של יועץ מס בנושא.

שימו לב כי ישנם מנהלי חשבונות שהם גם יועצי מס ואז הם יכולים לשחק לכם את מגוון השירותים במקום אחד.

איך לבחור יועץ מס מוסמך בצורה נכונה?

  • הכשרה מקצועית – האם מדובר רק ביועץ מס או במנהל חשבונות? כאשר מדובר בעסקים וגופים גדולים לעתים נדרשות גם הכשרות מקצועיות והסמכות נוספות ללימודי הבסיס.
  • וותק וניסיון – הניסיון בתחום, הכרת החוקים והשינויים בחוקה לאורך השנים, היכרות עם עשרות/מאות מקרים של בתי עסק ועצמאיים בעבודה מול רשויות המיסים.
  • מה אתם מקבלים במסגרת השירות – האם אתם מקבלים רק ייעוץ? האם מנהל החשבונות ויועץ המס הוא זה שמנפיק חשבוניות ללקוחות העסק? האם הוא מכין את השיקים ומשלם בשם העסק שלכם לרשויות?
  • כיצד היחס שאתם מקבלים? – האם אתם מרגישים שבגלל שאתם עסק קטן אתם מקבלים יחס קר ומזלזל? כמובן שככל שתשלמו פחות על השירות תקבלו פחות מזמנו את איש המקצוע אולם היחס תמיד צריך להיות חם, אוהב, דואג ואכפתי.
  • מחיר השירות – וכמובן עוד פרמטר שחשוב להתחשב בו.
איך בוחרים נכון יועץ מס מוסמך
עוד עמודים בנושא
הנהלת חשבונות לחברה בע"מ
הנהלת חשבונות לחברה בע"מ

חברה בע"מ היא עסק אחר לגמרי מעוסקים פטורים או מורשים. הנהלת חשבונות לחברה בע"מ צריך לעשות במידה מקצועית ברמה הגבוהה ביותר, על

הנהלת חשבונות לעוסק מורשה
הנהלת חשבונות לעוסק מורשה

עוסק מורשה הינו בעל עסק הקטן מדי מכדי להיות חברה בע"מ או שאינו רוצה להיות חברה בע"מ והוא גדול יותר מאשר עוסק

הנהלת חשבונות לעוסק פטור
הנהלת חשבונות לעוסק פטור

אם אתם בעלי עסק זעיר, כדאי מאוד שתקראו את המאמר הזה, עד הסוף: הנהלת חשבונות לעוסק פטור הוא הדבר החשוב ביותר שיצא

צריכים עזרה?